perjantai 21. syyskuuta 2012

MV Agusta Brutale 675

Italialaisen MV Agustan uusin malli, Brutale 675 on uusin kilpailija tällä hetkellä erittäin suosittuun budjettinakujen luokkaan. Kolmesylinterinen pyörä haastaa mm. Yamaha FZ8:n ja Triumph Street Triple R:n.


Hinnaltaan Brutale 675 on tähän mennessä MV:n edullisin malli, mutta se tulee kuitenkin hinnoittelullaan sijoittumaan luokan yläpäähän. Kilpailijoita tässä suositussa luokassa on paljon ja kilpailu asiakkaista kovaa.

Ensimmäisten joukossa tässä luokassa Brutalesta löytyy 8-vaiheinen luistonestojärjestelmä, jossa kuljettajalle on 3 eri asetusta. Luistonesto tuntuu ehkä hieman turhalta tämän teholuokan pyörässä mutta järjestelmä on toki hyvä esim. sateella ajettaessa.

Moottori on F3:sta tuttu 675-kuutioinen kolmisylinterinen. Moottoria on uudelleen viritetty katukäyttöön sopivammaksi, tehoa on nyt 108,5 hv 12,500 kierroksella. Suurimpia muutoksia verrattuna F3:seen ovat miedommat nokat, teräksiset venttiilit ja 12,3:1(vert 13,0:1) tiputettu puristussuhde. Lopputulos on ilmoitetun tehokäyrän perusteella onnistunut. Nyt 63,6 nm huippuväännöstä, 77% on saatavilla 6000-kierroksesta alkaen. Ilmoitettu huippunopeus on 225 km/h.

Moottori on kompakti ja painaa vain 51 kiloa, auttaen osaltaan saavuttamaan kevyen 167 kilon kuivapainon. Runkona käytetään hieman valtavirrasta poikkeavaa teräsputkikehikkoa. Etuhaarukka on Marzocchin 43 mm upside-down-haarukka. Takana käytetään Sachs:in vaimennusta. Ainut saatavilla oleva säätö on takajousen esijännitys. Takahaarukka on pitkä ja vakauttaa lyhyt akselivälistä pyörää kiihdytyksissä. Mittaristo on kokonaan digitaalinen ja luettavuus kirkkaassa päivänvalossa voi osoittautua vaikeaksi. Koska kohderyhmänä ovat myös urallaan aloittelevat motoristit, istuinkorkeus on sopivan matala 805 mm, kapea satula auttaa myös osaltaan jalkojen saamista tukevasti maahan.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti